تحميل كتب pdf مجانا

تحميل رواية عشقت مجنونة الجزء الثاني pdf أية يونس سلسلة عشقني

تحميل رواية عشقت مجنونة الجزء الثاني pdf  للكانبة أية يونس , رواية عشقت مجنونة تعتبر الرواية الاولي من سلسلة عشقني المتملك وصدرت اول فصل في الرواية في شهر ابريل من عام 2020 و هى رواية مكتوبة باللغة العامية المصرية من الكاتبة اية يونس المعروفة بلقب سيدة اللقب

تتوفر الرواية للقراءة بشكل مجاني على الموقع الشهير واتباد وتتكون من عدد 40 حلقة و علي الرغم من عدم صدور الرواية في اى دار نشر حتي الان إلا أن الرواية تعتبر من انجح واشهر الروايات في الوطن العربي حيث حصلت علي تفييم عالي من اكتر من 200 الف قارئ وسوف نوفر لكم رابط لقراءة الرواية في المقالة

ويمكنك قراءة الاجزاء الاخري من الرواية من علي موقعنا

رواية عشقت مجنونة الجزء الاول سلسلة عشقني المتملك

يقال أن ….الجميلة يقع في غرامها جيش من الرجال … أما المرحة يقع في غرامها قائدهم …⁦الرواية تحكي عن … آدم الكيلاني الملقب بالنمر … هو النمر الذي يتربص لفريسته وكل من يتحداه يخسر بلا شك … هو ادم الكيلاني صاحب مجموعه شركات الآدم الاولي عالميا الذي ورثها عن والده الكيلاني باشا … لا يجرؤ أحد علي تحديه أو الوقوف في وجهه …ولكن لسوء حظها

…تلك المجنونه صاحبه الشعر الطويل وخفه الدم والشخصية الاجتماعيه والمرح … وايضا التحدي والعناد…. روان ايمن خليفه التي وقعت في براثن الآدم وتحدته هل سيكون مصيرها كما الباقين ام للقدر رأي آخر … تابعوني في عشقت مجنونة ⁦

لقراءة الرواية من هنا

رواية عشقت مجنونة الجزء الثالث

رواية بالعامية المصرية … عندما يصبح جنوني جزءاً من حياتك عندها فقط يجب أن يخضع غروروك وعنادك …. ماذا سيحدث عندما يصبح التحدي والجنون غريزة بين العاشق وحبيبته ⁦!

لقراءة الرواية من هنا

مقدمة واقتباس من رواية عشقت مجنونة الجزء الثاني

عندما يصبح الإنتقام والتحدي غريزة … عندها فقط يتولد الحب الحقيقي …⁦

ماذا لو اصبح الأنتقام بدايه جديدة … ماذا لو كانت بدايه حب وعشق … تابعوني في عشقت مجنونه .. الجزء الثاني ⁦

نظرت له بإحتقار شديد من اعلي الي أسفل …
لتتابع بسخرية شديدة ….: وانت مفكر بقي اني بكل بساطه كدا هقولك اه انا كمان بحبك …
عمر بحزن …: سامحيني يا لمار ارجوكي انا مكنتش عارف انا بعمل ايه … انا اسف علي كل كلمه قولتها في حقك … انا فعلا بحبك انتي مش ياسمين … يمكن كنت معجب مجرد اعجاب ب ياسمين عشان رقتها وجمالها …. إنما انتي عرفتيني بجد الحب الحقيقي ومعرفتش سهر الليل والتفكير غير بعد ما حبيتك يا لمار ….
لمار بغضب وهي تضربه في صدره …: وانا بكرهك مش بحبك ولا عمري هحبك … مفكر ان انا هصدقك بكل بساطه واقولك أيوة انا كمان بحبك …
لتتابع بضحك هيستيري … هههههههههه لا بجد برافو شابووووه ليك ….
عمر بإستغراب …: انا …!
لمار بإيماء وغضب ….: ايوة انت …. طبعا عجبتك بعد ما اتغيرت … عجبتك بعد ما لبست واحلويت وبقيت في نظر كل الناس هي دي اللي تليق بمقام ابن راسل نيروز …
عمر بسرعه …: لا اااا….
لمار وهي تقاطعه بغضب …: لااا انت اسمعني المرادي يا عمر باشا …. انا عمري ما هحبك وانت بالذات مش عاوزة اشوفك تاني في حياتي ….

مقدمة بعض من حلقات رواية عشقت مجنونة

سنعرض لكم بعض من مقدمات فصول الرواية الاربعون في السطور القادمة

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الاولي

جرت مهرولةً خارج غرفته لتسدعي الطبيب ….
إتجه الطبيب ومعه ندي مهرولين الي الغرفه ….
الممرضه بأمر ل ندي وماجدة والدة إسلام …: لو سمحتو اتفضلو برة عشان نقدر نفحصه …
ماجدة بخوف وبكاء …: انا امه ….
الممرضه بنفي …: معلش يا فندم استني الدكتور بره عشان مينفعش كدا …
لتمسك ندي يدها وهي تصبرها وخرجتا الإثنتان من الغرفه …
ماجدة ببكاء وإنهيار وهي تجلس على احدي الكراسي الموضوعه ….: ابني بيمووووت مني اسلااااام خلاااااص بيمووووت … يا رب والنبي قومهولي بالسلامه انا مليش غيره في الدنيا ….

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الثانية⁦

ياسمين بصدمة …: جاسر …!!
جاسر بسخرية ….: أيوة بشمهندس جاسر …. خير جايه هنا لية …!
ياسمين بهدوء ….: جايه اقعد علي النيل شوية …. ولا انا مضايقاك في حاجه …!
جاسر بلا مبالاه …: مش مضايقاني … بس دا مكاني اللي بقعد فيه دايما … اتفضلي شوفيلك مكان تاني …

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الثالثة⁦

فقط دعيني أعلمك ما هي ماهية الحب من جديد …. فربما تقعين في غرامي مجدداً …⁦

نظرت لمار بصدمة كبيرة للفيديو في هاتفه …. ثواني وتلقي عمر صفعة كبيرة منها ….
لمار بصراخ وهي تضربه في صدره بكل قوتها ….: حقيييييييير حقيييييييير …. انت زبااااااااالة وقذر ….
عمر بغضب ….: ولسه دا انا هربيكي من اول وجديد يا لمار علي القلم اللي ضربتيهولي قبل كدا والقلم دا ….. وحياه امك لأكون مخليكي عبره وهربيكي من جديد …. ليتابع بخبث وهو يري انهيارها أمامه من البكاء والنحيب …. بس إيه رأيك في الفيديو تحفه مش كدا ….

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الرابعة

هل اعترف لكِ اني عاشق متيم بكِ … ام أظل بإنتظار كلمة منكِ تهدئ نيران قلبي التي تصرخ بإسمكِ …. ⁦♥️⁩9

رضوي بإنهيار وهي تشير لمكان ما ….: اساااااامة اساااااامة لاااااااااااا لااااااااااااااا …
نظر علي بصدمة لما تشير إليه … لم ينتظر ثواني وجري مسرعاً بإتجاة الرجل الذي أشارت إليه رضوي …
الرجل بإستغراب …: في حاجه يا فندم …
لم ينتظر علي أن يكمل الرجل كلامة وسدد له لكمة أطاحت به … ليقع الرجل أرضاً وهو يصرخ من الألم …

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الخامسة

اعدك أن انتقم لكرامتي التي اهنتها … اعدك أن اجعلك تندم علي كل دمعه نزلت من عيوني ..

اتجهت لمار مجدداً الي الشركه بعدما ذرفت الكثير والكثير من الدموع …. بعدما انتهي كل شيئ في كيانها … روحها المهدرة مع كرامتها المُهانه … كل شيئ داخلها أصبح عبارة عن فتات لا تعرف كيف تجمعها مجددا … ولكن ما تعلمه هو شيئاً واحداً سيسترد لها كرامتها المبعثرة وفتات روحها المكسورة بشدة أثر قلبها الذي تحطم بسببه … حطمني نعم وكسرني أيضا … ولكن هذا دوري لأرد له بعضاً من أفعاله ….

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة السادسة

هدي بخوف شديد وقلبها يكاد يخرج من مكانه …: اوبااااااا انا كدا اطردت من اول يوم …
دلف باسل بهيئته الرجوليه الطاغيه الي المكان الذي به معتز وهدي …
ليردف بهدوء …: ممكن افهم ايه اللي حصل …!
معتز بسخرية وخبث …: الموضوع وما فيه أن المكان دا محترم يعني الناس اللي المفروض تشغل فيه يبقو ناس محترمه …

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة السابعة

نظر لها آدم بخبث عقب إنتهاء كلماتها …
ثواني ووقف وهو يردف بخبث شديد …: حلو اوووي …. بما انك مراتي لفتره مؤقته …. صمت قليلاً ليتابع بخبث شديد ارعبها … وهو ينظر لجسدها بخبث … يبقي نخلي الجواز يحصل بجد مش ورقي وبس …+

نظرت له روان بصدمه شديدة … لتتراجع بخوف وسرعه الي الوراء …

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الثامنة

رضوي بفزع وهي تتراجع عندما رأته ….: اسامه … لاااااااااااا+
إقترب منها بخبث دفين خلف قناع الإستغراب …: انا مش اسامه اهدي اهدي …
رضوي وقد بدأت تهدئ قليلا فقد تذكرت أنه مجرد شبيه ….: ا …انا اسفه جداا … ا … أصل ….
اسامه بخبث …: انا اسمي علاء متولي جارك هنا … انتي في الدور الكام … !
رضوي بتوتر وخوف شديد منه فما زال بالنسبه لها يشبهه ….: ف … في الخامس …
اسامه بخبث …: انا في الرابع لو احتجتي اي حاجه انا جنبك … صمت ليتابع بتمثيل … بس مين اسامه اللي انتي خايفه منه اوووي كدا وكل ما تشوفيني تخافي بسببه …!

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة التاسعة

نظر احمد بإستغراب الي شاشة كاميرات المراقبه … ثواني ما تحول الإستغراب الي صدمه كبيرة … فقد رآه هو … اخو تلك الخائنه التي كانت زوجته …
نظر احمد بعيون سوداء تحرق الأخضر واليابس الي شاشة المراقبه وقد علم جيداً أنه من خطف حبيبته وابنه … اغلق احمد شاشة المراقبه …
دلف الي غرفته ليفتح احدي الأدراج ويخرج منها مسدس … نظر احمد الي المسدس بغضب شديد وعيونه تتوعد بالكثير والكثير …

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة العاشرة

سحبها احمد كما الحيوانات من شعرها ليتجه بها الي سيارته … فتح السيارة ودفعها بها كما الحيوانات بلا قيمه أمام خوف اياد في المقعد الامامي وبكاء سارة التي ندمت بشدة لخطتها الحقيرة تلك ….23
قاد احمد سيارته بغضب كبير وبركان علي وشك الإنفجار بداخله ….2
دقائق ووصل أمام منزل هذا الحقير “امجد” اخو سارة … لينزل من السيارة وهو يجر سارة خلفه بغضب وصعد الي شقة أخيها ….

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الحادية عشرة

كانت جالسه في حديقة القصر تفكر فيما مر من حياتها وفيما ستفعل … لا تدري لماذا تفكر به بإستمرار …. نعم تكرهه بشدة فهو لعوب يلعب بقلوب النساء … تكرهه وتبغضه بشدة وتود تأديبه من جديد … ولكن لماذا عقلها منشغل به ويفكر به …!!+

قطع شرودها إتصال هاتفي من الشركة … لتجيب عليه مسرعة …
ياسمين بتأفف …: الو …!

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الثانية عشرة

اتجه إليها جاسر ليردف بتفاجئ ….: ياسمين …!
ياسمين بلهفه عند رؤيته …: جاسر … جاسر انت كويس … طمني عليك والنبي الدكتور قالك ايه انت كويس …!!
جاسر بإيماء وإبتسامه …: اهدي … اهدي يا حببتي مفيش حاجه الحمد لله جت سليمه …
صمت ليتابع بحزن … احم … انا اسف اني كلمتك في الوقت دا بس مكنش قدامي غيريك …
ياسمين بتفهم …: ولا يهمك … بس بعد كدا ابقي التزم بالدوا بالله عليك عشان انا ممكن يجرالي حاجه لو … احم قصدي انا اتأخرت ولازم امشي …

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الثالثة عشرة

_ في واحد واقف برة عاوز يقابلك يا اسلام باشا …!
اسلام بإستفهام …: واحد مين …!
دلف في تلك اللحظه ليردف بخبث …: انا يا ابن السيوفي … آدم باشا الكيلاني … يا تري فاكرني ولا نسيتني …!

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الرابعة عشرة

فتح عيونه بوهن ليجد نفسه في المشفي … قام من مكانه بسرعه وهو يحاول تذكر اخر شيئ … ليتذكر اسراء وكيف كان يريد أن يضربها لأنها أخبرته أنها تحب غيره ومن ثم دلوف طاقم التمريض لإعطائه حقنة مهدئة … بقلم ايه يونس+
نظر في المكان بضعف ليجد والدته تجلس بجانبه بحزن …
هيثم بضعف …: ماما … اسراء فين …!

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الخامسة عشرة

عمار بهدوء وصراع كبير وتوتر …: لمار انا … انا مكنتش بهزر في المكتب لما قولتلهم انك مراتي …
نظرت له لمار بإستغراب من بكائها لتردف بتساؤل …: تقصد ايه …!
عمار وهو ينظر لعسليتيها بعشق كبير …: تتجوزيني …!
لمار بصدمة ….: إية …!
عمار بإبتسامه عاشقه زادته وسامةً …: تتجوزيني يا لمار ….!
لمار وما زالت في صدمتها …: عمار انت بتقول اية …!

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة السادسة عشرة

ماجدة بتفاجأ …: ازيك يا ندي يا بنتي عامله ايه …!
ندي بفرحة عندما وجدتها …: ازيك يا طنط ايه اخبارك واخبار ابن حضرتك ايه صحيح الف الحمد لله علي سلامته أنه فاق معلش معرفتش اقعد المرة اللي فاتت عشان اشوفه …
ماجدة بحب …: الله يسلمك يا حببتي هو في الأوضه اللي هناك دي تقدري تستنيني فيها عقبال ما اجيب قهوة واجي …
ندي بإيماء وقد وجدتها فرصه للإختباء ….: ماشي يا طنط مستنياكي … بقلم ايه يونس

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة السابعة عشرة

وجاء الصباح علي الجميع معلناً بدايه جديدة وعشق جديد وتحدي جديد وعناد دائم علي جميع ابطالنا…+
إستيقظت تلك المجنونة بعد نوم طويل للغايه فقد نامت تقريبا ما يعادل ١٢ ساعة (دا نومي الطبيعي اصلا 😂) …
فتحت فمها بتثاؤب لتردف وهي تغمض عيونها مره اخري …: ها لسه في نوم تاني ولا كدا كفايه ….!

_ قوووميييي يا بت المجنونة … انا لو مخلفه دكر بط كان نفعني …

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الثامنة عشرة

خرجت لمار من البنايه لتستقل تاكسي وتتجه الي العمل … وطول الطريق كان عقلها منشغل بكلمات عمار التي دق قلبها من أجلها … ابتسمت لمار بخجل وهي تتذكره وتتذكر معاملته الحسنه لها ولأول مرة في حياتها تسمع مثل تلك الكلمات من شخص ما … بقلمي ايه يونس
فتحت لمار عيونها بصدمه لتردف بغضب للسائق …: انت رايح فين دا مش الطريق …!
التفت السائق لها وعلي وجهه علامات لا توحي بالخير … ثواني ورش مخدراً علي وجهها لتصرخ لمار بشدة قبل أن تذهب في سبات عميق ..

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة التاسعه عشرة

دق الباب في تلك اللحظه ليخرجها من شرودها …
ظنت روان أنه آدم لتقوم مسرعة بفرحةً لتفتح له … ولكن ثواني ما تحولت الفرحه الي صدمه كبيرة عندما وجدتها فريدة …
روان بإستغراب …: في حاجه …!!
فريدة بسرعه وهي تتلفت حولها بخوف كبير …: إجهزي يلا هنمشي دلوقتي ….
روان بصدمه ….: اييييه ….!!!!

عشقت مجنونة الجزء الثاني- الحلقة العشرون⁩

كانت مشغوله للغايه في تناول شطيرة البرجر في يدها وفي نفس الوقت تتحدث في الهاتف مع العملاء …
_ لا يا فندم دا صوتي والله … أهاهاهاهاأ دم حضرتك تحفه يا فندم … اكيد تنورنا …
أغلقت الخط لتردف بزفير …: ابو تقل دم امك مبحبوش الواد دا …
ثواني ونظرت أمامها لتجد شخصاً واقفاً يحدق بها بضحك علي شكلها الأكثر من مضحك بهذا الفم الممتلئ والطعام الذي يلوث حول فمها ….

.

.

.

.

.

.

.

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الخامسه والثلاثون

وما مررت بتلك المرحله من اللامبالاة الا بسببك فلا تلمني ,اتجه عمر بخبث الي قصره بعدما تأكد أنه حبس لمار جيداً …ثواني ودلف عمار الي غرفته ليردف بحزم …: لمار اختفت يا عمر انت كنت فين …!
عمر بخبث …: اهدي بس يا اخويا … لمار مختفتش … لمار بقت مراتي …
عمار بصدمة شديدة …: ايييييييية …..!!!!!!!
عمر بخبث ….: زي ما سمعت يا عمار … مكنش ينفع اشوفك هتأذيها واسيبك تت…

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة السادسة والثلاثون⁦

هم مالهم بينا يا ليل ليه شاغلهم شوقنا اللي واخدنا ⁦
يحسدونا وماله يا ليل اللي غيران منا يقلدنا⁦

اتجهت رحمه الي المنزل بتعب بعد هذا اليوم الطويل من العمل والمجهود فلم تكن تعلم أن احمد كان يتحمل كل هذا الضغط والعمل …
دلفت الي المنزل ليجري اياد ناحيتها ويحتضنها بفرحه كبيرة …
إياد …: اخيرا جيتي يا ماما رحمه … انتي ليه بتسيبيني لوحدي كل الوقت دا ما تاخديني معاكي في الشركه …

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة السابعة والثلاثون

أحبك الف مرة أخري ..⁦

فتحت اسراء عيونها بوهن بعد بكاء استمر طويلا بالليل …
قامت من مكانها بتعب واتجهت لتتوضئ وتصلي الصبح وتغير ملابسها بمساعدة الممرضات …
جلست علي السرير بتعب لتردف ببكاء …: منك لله يا وليد … يا تري انت عامل ايه يا هيثم … يا تري ايه اخبارك ايه دلوقتي …

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الثامنة والثلاثون 

انا والليل بنشبه بعض في الاحزان … يا ليل طول يسيع حضنك براح سكان ⁦♥️⁩2

فتحت لمار عيونها لتجد من ينظر إليها عن قرب … صرخت بفزغ وهي تتراجع للوراء …
ليردف عمر بضحك وتهدئة …: اهدي … اهدي يا لمار دا انا …
لمار بغضب …: انت بتعمل ايه هنا وايه اللي دخلك اوضتي …!
عمر بخبث …: تقريباً انتي نسيتي أن دا الشاليه بتاعي يعني ادخل أخرج براحتي …
لمار بغضب …: وتخطفني وتحبسني براحتك برضه …!

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة التاسعه والثلاثون

لا تستخف بعقل المرأه … هي تحاول عدم استخدامه لتظل معك …

كانت دائماً ما تختلس النظرات إليه من وسط عملها وتخطيطها … كانت تتمني لو تكون هي مساعدته علي الاقل ستتقرب منه أكثر من هذا …

انهت ليلي تصميمها واتجهت الي جاسر وعلي وجهها ابتسامه بلهاء سعيده جداا بقربه حتي لو كان هو بعيداً عنها ….

ليلي وهي تعطيه التصميمات …: بص يا استاذ جاسر انا عملت تصميم خرافي للواجه الاماميه يا رب يعجب حضرتك …

عشقت مجنونة الجزء الثاني – الحلقة الأربعون الاخيرة⁦

اتجهت رحمه لتنظر من نافذه غرفتهم بإستغراب … ثواني وشهقت بشدة وغضب مختلط بالحزن الشديد …+

رحمه ببكاء وغضب …: معقول … بابا …!!! احمد بغضب لرؤيته بكائها …: مييين يا رحمه …؟؟ رحمه بخضه …: دا … دا … شخص .. مش مهم …

احمد بغضب وهو يحاول أن يقوم دون جدوي فجسده كله شبه مجبس …: شخص مييييين ما تنطقييي ..رحمه بخوف وحزن …: دا … دا بابا …احمد بصدمه …: معقووول …!! ودا ايه اللي جابه دا …!!

قطع حديثهم صوت طرقات علي الباب …

عشقت مجنونة الجزء الثاني
عشقت مجنونة الجزء الثاني

تحميل الرواية قراءة بدون نت

قراءة الرواية اونلاين

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More